هولتر فشار خون:

 مانیتورینگ فشار خون از یک دستگاه فشار خون دیجیتال کوچک استفاده می کند که با یک کمربند در اطراف بدن شما متصل و دستبند آن هم دور بازوی شما بسته می شود. این دستگاه به اندازه کافی کوچک است و قابلیت حمل آسان می باشد بطوریکه کوچک بودن آن باعث شده است که شما به طور عادی  می توانید زندگی روزمره خود را ادامه دهید و حتی با آن بخوابید.
با اندازه گیری فشار خون خود در فواصل منظم 24 ساعته، پزشک شما قادر است تصاویری روشن از نحوه تغییر فشار خون شما در طول روز داشته باشد. دلایل متعددی برای این کار وجود دارد. پزشک ممکن است به دنبال ارزیابی میزان فشار خون شما در کلینیک و یا منزل باشد.
همچنین از دیگر مزیت های این دستگاه فشار خون این است که پزشک  شما اثربخشی داروهای مصرفی را به طور دقیق تری ارزیابی می کند، تا مطمئن شود فشار خون شما در طول روز کنترل می شود. آنها ممکن است بخواهند ببینند آیا فشار خون شما در شب دچار تغییر می شود یا خیر. در این صورت، ممکن است لازم باشد داروهای خود را تغییر دهید.
پس از سپری شدن بازه زمانی توصیه شده برای آزمایش، فرد به مطب پزشک خود بازگشته و پایشگر هولتر را خارج می کند.

پزشک فعالیت های ثبت شده را خوانده و نتایج هولتر را تحلیل می کند. بسته به نتایج آزمایش، امکان دارد قبل از تعیین یک تشخیص نیاز به انجام آزمایش های بیشتر باشد.

نتایج هولتر می تواند بیان کند که داروی مصرفی فرد موثر نبوده و یا در صورت مصرف دارو جهت درمان ریتم های غیر عادی قلبی نیاز به تغییر مقدار مصرف آن باشد.

این وسیله مخصوصا در تشخیص ریتم های قلبی نامنظمی مفید است که برای فرد بدون درد و ناشناخته هستند.

استفاده از یک پایشگر هولتر بدون درد بوده و یکی از بهترین راه های تشخیص مشکلات قلبی احتمالی یا دیگر مشکلات می باشد.